Antrenamentul pentru a deveni mai atenţi reduce stresul psihologic şi îmbunătăţeşte atât sănătatea mentală, cât şi pe cea fizică

by “Ajungând la muncă, îţi parchezi maşina şi realizezi că nu îţi aminteşti cum ai ajuns acolo. Terminând de lecturat o pagină a unei cărţi, eşti frustrat că nu ai înţeles ceea ce tocmai ai citit. În timpul unei conversaţii, devii dintr-o dată conştient că nu ştii ce ţi-a spus […]
Facebooktwitterredditpinterestlinkedinmailby feather

“Ajungând la muncă, îţi parchezi maşina şi realizezi că nu îţi aminteşti cum ai ajuns acolo. Terminând de lecturat o pagină a unei cărţi, eşti frustrat că nu ai înţeles ceea ce tocmai ai citit. În timpul unei conversaţii, devii dintr-o dată conştient că nu ştii ce ţi-a spus persoana cu care vorbeşti. Te gândeşti la vacanţă în timp ce citeşti un raport sau îţi aminteşti o discuţie dureroasă cu un prieten, în loc să fii atent la condus sau la conversaţie.

Aceste episoade neplăcute sunt simptomele unei minţi neatente. Fie că mintea călătoreşte în trecut sau în viitor, fie că gândurile care gonesc prin mintea noastră au fost utile, plăcute sau inconfortabile, consecinţele sunt aceleaşi. Am ratat în acest fel clipa prezentă, experienţa momentului prezent, în desfăşurarea lui. Mintea noastră a fost răpită şi proiectată în timp.


Printr-un fenomen diferit de visarea deliberată cu ochii deschişi, mintea noastră este deviată aproape jumătate din timp, conform unor studii în care oamenii raportează prin smartphone ce fac, ce simt şi ce gândesc pe parcursul zilei. Astfel de „cotituri“ mentale sunt corelate cu o stare de spirit nefastă.

Stresul psihologic cronic care afectează milioane de oameni poate apărea când mintea este măcinată de gânduri, îngrijorare sau frică referitoare la multe subiecte. Această atenţie difuză şi instabilă afectează şi eficienţa. În momentele în care este necesar să luăm decizii rapide şi să acţionăm prompt, consecinţele unei atenţii şi percepţii distrase pot fi fatale.


Opusul vagabondajului mental este o atentă focalizare a minţii. Atenţia este un mod de a fi angrenaţi în momentul prezent, fără să evaluăm sau să reacţionăm emoţional. Mii de studii au adus dovezi în sprijinul faptului că antrenamentul pentru a deveni mai atenţi reduce stresul psihologic şi îmbunătăţeşte atât sănătatea mentală, cât şi pe cea fizică, ameliorând depresia, anxietatea, singurătatea şi durerea cronică.”[1]

SURSE

  1. http://yogaesoteric.net/content.aspx?lang=RO&item=8419
  2. Foto: Internet

Vă invităm să urmăriți pagina noastră de Facebook DIR – Departamentul de Informații România!

Facebooktwitterredditpinterestlinkedinmailby feather

Despre Departamentul de Informații România (DIR)

Departamentul de Informații România (DIR): Conspirații, Mistere, Paranormal, Extratereștri, Istoria Omenirii, Energie Liberă, Spiritualitate și Știință. Contact: office@dir.org.ro