Checkmedia.ro manipulează transformând știri adevărate în știri false

by “Recent pagina de propagandă rusofobă checkmedia.ro a publicat un articol defăimător la adresa proiectului nostru Rusul. Mai exact au catalogat o știre pubicată pe Rusul ca fiind manipulatoare, incorect tradusă și falsă.  Acest acuzații nu pot rămâne fără un răspuns adecvat din partea noastră. Datorită neprofesionalismului celor de la […]
Facebooktwittergoogle_plusredditpinterestlinkedinmailby feather

“Recent pagina de propagandă rusofobă checkmedia.ro a publicat un articol defăimător la adresa proiectului nostru Rusul. Mai exact au catalogat o știre pubicată pe Rusul ca fiind manipulatoare, incorect tradusă și falsă.  Acest acuzații nu pot rămâne fără un răspuns adecvat din partea noastră. Datorită neprofesionalismului celor de la checkmedia.ro nu va fi deloc greu să demonstrăm cum aceștia mint, găsesc intenționat nod în papură și manipulează.

Despre ce este vorba?


Pe data de 10 iunie Rusul a tradus o știre publicată de agenția de opoziție RBC. În știre sunt traduse declarațiile președintele Bulgariei, conform căruia sancțiunile împotriva Rusiei nu aduc niciun folos. Președintele Bulgariei Rumen Radev susține anularea sancțiunilor împotriva Rusiei și a declarat că este dispus să-l invite pe președintele Rusiei Vladimir Putin să viziteze Bulgaria.

Ce acuzații aduce checkmedia.ro?

  1. Checkmedia.ro acuză Rusul și RBC că omit detalii care nu convin și anume faptul că președintele Bulgariei nu poate iniția de unul singur procesul anulării sancțiunilor împotriva Rusiei. FALS! Informația nu a fost omisă nici de cei de la RBC, nici de Rusul. Acest lucru se poate observa chiar pe propria captură de ecran a celor de la Checkmedia. Despre paragraful omis vezi punctul 3.

2. Checkmedia acuză Rusul că a preluat de la RBC o traducere inexactă.


În principiu Rusul traduce doar din rusă din surse veridice. Nu este treaba noastră să traducem din bulgară. Dar cu toate acestea:

a) Într-un exces de profesionalism cei de la checkmedia.ro, fără a cunoaște limba bulgară, încearcă să demonstreze publicului său că traducerea este incorectă folosind Google Translate. Nu cred că este necesar să explicăm cât de bine traduce Google Translate.

b) Autorul textului manipulator de pe checkmedia.ro, moldoveanul Nicolae Țîbrigan, are probabil probleme cu limba română, cu semantica, dar și cu sinonimele. Conform celor de la Checkmedia, președintele Bulgariei ar fi zis „că acțiunile împotriva Rusiei dăunează”, nu că sancțiunile împotriva „Rusiei nu aduc niciun câștig” cum a tradus Rusul sau că „nu aduc niciun folos” cum a tradus RBC”.

Să căutăm în DEX verbul a dăuna:

DĂUNÁ, dăunez, vb. I. Intranz. A pricinui (cuiva) o pagubă, o stricăciune; a prejudicia.

Președintele Bulgariei declară, deci, că sancțiunile împotriva Rusiei pricinuiesc pagube, stricăciuni, prejudicii. Adică fac rău. Dacă fac rău înseamnă că nu fac bine. Ceva ce face rău, nu are cum să aducă vreun câștig, Țîbrigan! Sunt sintagme sinonimice. Sunt de acord cu traducerea celor de la RBC deoarece disciplina academică se numește Traducere și Interpretare, nicidecum Traducere cuvânt-cu-cuvânt. O traducere se mai face ținând cont și de stilistică.

De asemenea, checkmedia.ro mai amintește faptul că președintele Bulgariei a declarat „voi fi bucuros să sprijin orice act de anulare a acestor sancțiuni”  nu „Susținem orice fel de acțiuni privind anularea sancțiunilor„. Aceași poveste. Semantic înseamnă același lucru. Checkmedia subliniază și faptul că a fost înlocuit pronumele „eu” cu „noi” în scopuri manipulative. Nu știu dacă a fost înlocuit sau nu, eu bulgară nu cunosc, iar pe Google Translate nu mă bazez. Articolul a fost tradus din rusă și niciun pronume nu a fost schimbat.

3. Rusul și RBC a omis intenționat un paragraf în care președintele Bulgariei spune: Mecanismele din UE sunt concepute de așa natură, încât o țară cu greu poate iniția un astfel de act. Mai devreme sau mai târziu, se va ajunge şi la această decizie, a declarat Radev. Acest paragraf a fost într-adevăr omis de către RBC, dar nu trebuie făcut din țânțar armăsar. Sensul știrii nu se schimbă cu nimic. Dintr-o știre se preia doar esențialul nu întreg conținutul. Este un volum de muncă prea mare, iar cei care au lucrat ca jurnaliști știu despre ce vorbesc. Un redactor trebuie să scrie într-o agenție între 5-10 știri pe zi.

Președintele Bulgariei declară la final că mai devreme sau mai târziu se va ajunge la decizia de a se anula sancțiunile. Mai mult decât atât, cum am afirmat anterior, traducerea este făcută fidel din rusă de pe RBC, bulgară nu cunosc. Prin urmare Rusul nu avea cum să omită acest paragraf din moment ce nu exista în textul RBC. Consider că RBC nu denanurează sensul știrii din bulgară. Acest paragraf „omis”, practic, reiterează declarația anterioară a președintelui Bulgariei care a subliniat că nu poate face nimic de unul singur.

4. Rusul și RBC fac propagandă pro-Kremlin. FALS. Despre Rusul se poate spune orice, fiecare poate avea propria părere. În schimb, RBC este o reputată mass-media de opoziție, iar știrile care apar pe RBC în marea lor majoritate sunt îndreptate împotriva puterii de la Kremlin.

5. Checkmedia acuză că Rusul își propune să „demaște” atât „TROLII&POSTACII” critici la adresa politicii Kremlinului, precum și „ORGANIZAȚII ANTI-RUSIA” din România. ADEVĂRAT. Da, îmi propun, numai că trolii și postacii nu sunt critici la adresa politicii Kremlinului. Criticii la adresa politicii Kremlinului sunt spre exemplu Aleksei Navalnîi sau Gary Kasparov, persoane reale. Trolii sunt persoane inexistente care dețin conturi false pe rețelele de socializare și postează comentarii negative contracost sau din proprie inițiativă pe anumite subiecte.

Cât despre Organizatiile anti-Rusia trebuie să menționez că acestea sunt niște organizații finanțate de ONG-uri cu finanțare străină, care sub „umbrela” promovării valorilor europene (sună frumos, nu?) fac propagandă împotriva Rusiei. Un bun exemplu este, Checkmedia.ro

6. O anume Daria Andrei este administratorul paginii Rusul. Cine este administrator nu veți afla niciodată. Iar faptul că acuzați un om că dă share-uri postărilor noastre mi se pare penibil. Vedeți că sunt foarte multe persoane care ne dau share, sau mulți „troli” după părerea voastră. Lasă omul să fie postac dacă vrea.  Consider că este o dovadă de ipocrizie din moment ce Nicolae Țîbrigan este un postac mult mai mare. (Spoiler: uită-te mai jos).

Despre Checkmedia.ro și Nicolae Țîbrigan

Checkmedia este un proiect finanțat de un ONG-ul cu finanțare străină Chamber of Excellence in International Affairs (ceia.ro) care sub umbrela „promovării realității obiective a scenei politice internaționale, a promovării unei culturi de securitate la nivel național, regional și internațional, precum și a promovării valorilor europene în spațiul comunitar și extra-comunitar, atât în sistemul public instituțional, precum și în mediul privat, în vederea dezvoltării durabile a societății românești” este angrenat în războiul informațional impotriva Rusiei prin publicarea de articole denigratoare la adresa Rusiei.

Checkmedia.ro, Global News Intelligence (newsint.ro) și ONG-ul Chamber of Excellence in International Affairs (ceia.ro) care se ocupă cu finanțarea au serverele în Canada, dar până cu ceva timp în urmă au avut serverele în America.

Nicolae Țîbrirgan este un cetățean moldovean din Chișinău care trăiește la ora actuală în București de unde publică masiv (spamează) pe grupuri de discuție din România și Republica Moldova postări ale echipei Checkmedia și alte știri defăimătoare la adresa Rusiei. Acesta obișnuiește să publice pe grupuri precum:

 

P.S. Cel mai mult mi-a plăcut la Checkmedia pasajul: autorul recunoaște că este „un român care locuiește în Rusia”. Au zis-o ca și cum acesta este un lucru de care ar trebui să-mi fie rușine, iar a locui în Rusia este o infracțiune. Da, locuiesc în Rusia și mă simt foarte bine, la fel ca și restul românilor de aici.”[1]

SURSE

  1. http://rusul.ru/checkmedia-ro-manipuleaza-transformand-stiri-adevarate-stiri-false/
  2. Foto: rusul.ru
  3. Foto: Internet

Citiți și...

Cum a fost DAT AFARĂ Cosmin Prelipceanu de la Antena 1: "E atât de prost pregătit, incompetent... A lucrat doar o zi la noi"
Unul dintre cei mai mari avocați spune că îndobitocirea românilor „A început cu sloganul ăla tâmpit de la PRO TV: Te uiți și câștigi! Stratul gros al populației îl reprezintă masa amorfă și inertă a obidiților, adică Las Fierbinți”
George Maior afirmă din nou că SRI trebuie să aibă ofițeri acoperiți, inclusiv în presă: "Statele au nevoie de măsuri de apărare cu orice instrument"
Mănăstirea Putna acuză cotidianul Adevărul că folosește moartea tânărului Sebastian Lungu „pentru a ataca Biserica Ortodoxă”: Comentariile la articole sunt pline de ură și de obscenități și sunt relevante pentru ceea ce au dorit să realizeze
Un ziarist le răspunde celor de la Hotnews cu un text clasic: William Cuceritorul, Ștefan cel Mare și noua (sau vechea) toleranță
Florian Coldea nu neagă că sunt ofițeri acoperiți în presă
Adrian Sârbu audiat în Comisia SRI: Prezența SRI în câmpul mass-media, în perioada 2010-2016, distrugătoare
Analiză pe text: Digi 24 manipulează grosolan un document al Partidului Democrat din SUA pentru a acuza că „preoții români fac jocul Rusiei”
Dan Tăpălagă și Cristian Pantazi, propagandiștii globaliști, pleacă de la HotNews. Publicația globalistă HotNews este una dintre susținătoarele Statului Paralel!
Ce zice presa românească despre summitul Putin-Trump: frică și isterie
Cârtița Digi de la vârful statului român
Dan Tăpălagă și Cristian Pantazi - propagandiștii globaliști
Facebooktwittergoogle_plusredditpinterestlinkedinmailby feather

Despre Departamentul de Informații România (DIR)

Departamentul de Informații România (DIR): Conspirații, Mistere, Paranormal, Extratereștri, Istoria Omenirii, Energie Liberă, Spiritualitate și Știință. Contact: office@dir.org.ro