Companiile de distribuție cer Guvernului scoaterea din orașe a hipermarketurilor: Crește gradul de dependență a producătorilor români față de marile rețele străine de retail dar și costul alimentelor

Distribuie!
Facebooktwitterredditpinterestlinkedinmailby feather

„Hipermarketurile au cunoscut un adevărat boom în România după anul 2000, iar amplasarea lor în orașe a creat nu doar o problemă de dependență a cumpărătorilor, dar îngreunează mult și circulația.

Asociația Companiilor de Distribuție de Bunuri din România (ACDBR) solicită Guvernului scoaterea din orașe a magazinelor cu o suprafață mai mare de 1.000 de metri pătrați, se arată într-o solicitare transmisă de președintele asociației, Ovidiu Gheorghe, către Guvern.


Măsura ar afecta în primul rând rețelele de hipermarketuri, care au suprafețe de peste 1.000 mp, dar și unele lanțuri de supermarket-uri care au mizat pe formate de dimensiuni mai mari.

„Fără o responsabilizare urgentă a Guvernului și Parlamentului României prin crearea unor mecanisme de finanțare pentru dezvoltarea distribuției autohtone de bunuri, efectele asupra economiei naționale vor fi în lanț”, a menționat Asociația Companiilor de Distribuție de Bunuri din România. Potrivit ACDBR, unul dintre efectele negative ale existenței marilor magazine în orașe este creșterea gradului de dependență a producătorilor români de marile rețele străine de retail, dar și creșterea presiunii asupra prețului de cost al alimentelor.


Un alt efect ar putea fi diminuarea suprafețelor de depozitare și comercializare en gros și cu amănuntul ale firmelor cu capital românesc.

Potrivit documentului citat, un alt efect ar putea fi creșterea galopantă a dependenței pieței de consum de produse străine, corelat cu dispariția treptată a producătorilor agricoli și a industriilor conexe.

Un astfel de proiect de lege a fost depus în Parlament încă de acum câțiva ani, fără niciun rezultat. Interesele uriașe au dus la această anomalie care nu se regăsește în niciun oraș din Vest, acolo unde astfel de magazine sunt situate în afara localităților, pe autostrăzi.

În București, marile magazine au fost băgate în oraș de Traian Băsescu, care a decimat apoi chioșcarii, care făceau concurență acestora.

Cele mai mari rețele de magazine care activează în România sunt: Cora, Auchan, Carrefour, Kaufland, Lidl, Metro, Selgros sau Penny.”[1]

SURSE

  1. http://www.activenews.ro/economie-consumator/Companiile-de-distributie-cer-Guvernului-scoaterea-din-orase-a-hipermarketurilor-Creste-gradul-de-dependenta-a-producatorilor-romani-fata-de-marile-retele-straine-de-retail-dar-si-costul-alimentelor-143720
  2. Foto: activenews.ro

Donații pentru Departamentul de Informații România (DIR)

Vă invităm să urmăriți pagina noastră de Facebook DIR – Departamentul de Informații România!

Departamentul de Informații România (DIR) – canalul oficial Telegram. Apăsați butonul „join” pentru a vă abona la canal!

Dragoș Anunnaki – apăsați butonul „join” pentru a vă abona la canal!

Vă invităm să vă înscrieți în grupul Departamentul de Informații România (DIR)!

Citiți și...

Mecanismele Statului Paralel. Cum au atacat Coldea și Maior instituțiile de conducere
Minciuna "pestei porcine africane" distruge agricultura: Fermierii obligați să neutralizeze culturile din zonele unde au murit mistreți cu "pestă porcină africană"
Presa și lupta pentru normalitate
MAI dorește să transforme România într-un Stat Polițienesc: Descurajarea protestelor, amendă triplată, pedepse cu închisoarea și atribuții sporite pentru polițiști
Liderii europeni speriați rău de naționaliști! Au provocat revolta anti-UE și în România!
Minciuna pestei porcine africane - o minciună pentru sabotarea economiei românești
Francmasoneria, securitatea şi regimul comunist. Operaţiunea "Oculta"
Arc peste timp: bolșevicii de ieri își dau cu mâna cu bolșevicii de azi. Petre Roman, fiul cominternistului Walter Roman, se pronunță împotriva referendumului pentru familie
#Rezistenții apără BNR, băncile și multinaționalele, care au crescut euro și ROBOR-ul, și acuză PSD-ul că este de "vină". "Vina" PSD-ului este că a adoptat taxa pe lăcomie și taxa pe cifra de afaceri pentru multinaționalele, care își externalizează profitul
Instanța de judecată: steagul secuiesc, steag publicitar ce nu poate fi arborat în spațiul public fără autorizație. Documente
Președintele Coaliției pentru Familie spune că TVR 1 a încălcat orice normă deontologică, discutând iniţiativa pentru referendum numai cu persoane care se pronunţau împotriva acesteia
Tinerii Frumoși și Liberi din Mișcarea #Rezist vor o Noua Ordine Mondială
Facebooktwitterredditpinterestlinkedinmailby feather

Departamentul de Informații România (DIR)

Departamentul de Informații România (DIR) este o organizație privată de informații și investigații, fără personalitate juridică. Departamentul de Informații România (DIR) a fost creat la data de 15 august 2013. Departamentul de Informații România (DIR) deține o arhivă uriașă.

You may also like...