Curtea Constituțională: “SRI poate intercepta numai infracțiuni ce țin de Siguranța Națională”

by Astazi Curtea Constitutionala a decis ca sintagma “ori de alte organe specializate ale statului”, din cuprinsul dispoziţiilor art.142 alin.(1) din Codul de procedură penală, este neconstituţională. In baza acestei prevederi din CPP procurorii delegau SRI-ului sa puna in executare mandatele de supraveghe tehnica, desi SRI-ului ii este interzis prin […]
Facebooktwittergoogle_plusredditpinterestlinkedinmailby feather
Astazi Curtea Constitutionala a decis ca sintagma “ori de alte organe specializate ale statului”, din cuprinsul dispoziţiilor art.142 alin.(1) din Codul de procedură penală, este neconstituţională. In baza acestei prevederi din CPP procurorii delegau SRI-ului sa puna in executare mandatele de supraveghe tehnica, desi SRI-ului ii este interzis prin lege sa efectueze “acte de urmarire penala”.

In urma acestei decizii a CCR procurorii nu vor mai putea delega SRI-ului sa asculte telefoane. Problema acum este ca, in conformitate cu o decizie clasificata a CSAT, SRI a fost desemnata singura autoritate din Romania care poate asculta telefoane, deci in afara de SRI nu mai poate nimeni asculta telefoane in Romania. Cel putin nu legal. Ramane de vazut cine va asculta telefoane pentru infractiuni de drept comun.

sri

In urma acestei decizii a CCR, SRI va putea pune in executare numai mandate ce tin de siguranta nationala si nu pentru infractiuni de drept comun.


Curtea a constatat că textul criticat contravine prevederilor constituţionale cuprinse în art.1 alin.(3) conform cărora România este stat de drept, în care drepturile şi libertăţile fundamentale ale cetăţenilor sunt garantate. De asemenea, sintagma supusă controlului nu respectă condiţiile de calitate inerente unei norme legale, sub aspectul clarităţii, preciziei şi previzibilităţii, întrucât nu permite subiecţilor de drept să determine care sunt organele specializate ale statului abilitate să realizeze măsurile dispuse prin mandatul de supraveghere tehnică, măsuri cu un grad ridicat de intruziune în viaţa privată a persoanelor.

____


I.Plenul Curții Constituționale, învestit în temeiul art.146 lit.d) din Constituţia României şi a art.29 din Legea nr.47/1992 privind organizarea şi funcţionarea Curţii Constituţionale, a luat în dezbatere excepţia de neconstituționalitate a dispozițiilor art.142 alin.(1) din Codul de procedură penală – Punerea în executare a mandatului de supraveghere tehnică, dispoziţii care au următorul conținut:

„(1) Procurorul pune în executare supravegherea tehnică ori poate dispune ca aceasta să fie efectuată de organul de cercetare penală sau de lucrători specializaţi din cadrul poliţiei ori de alte organe specializate ale statului.”

În urma deliberărilor, Curtea Constituțională, cu majoritate de voturi, a admis excepţia de neconstituţionalitate şi a constatat că sintagma „ori de alte organe specializate ale statului” din cuprinsul dispoziţiilor art.142 alin.(1) din Codul de procedură penală este neconstituţională. Curtea a constatat că textul criticat contravine prevederilor constituţionale cuprinse în art.1 alin.(3) conform cărora România este stat de drept, în care drepturile şi libertăţile fundamentale ale cetăţenilor sunt garantate. De asemenea, sintagma supusă controlului nu respectă condiţiile de calitate inerente unei norme legale, sub aspectul clarităţii, preciziei şi previzibilităţii, întrucât nu permite subiecţilor de drept să determine care sunt organele specializate ale statului abilitate să realizeze măsurile dispuse prin mandatul de supraveghere tehnică, măsuri cu un grad ridicat de intruziune în viaţa privată a persoanelor.

 

Decizia este definitivă și general obligatorie și se comunică celor două Camere ale Parlamentului, Guvernului şi instanței care a sesizat Curtea Constituțională, respectiv Tribunalului București– Secţia I-a Penală .

II. În ziua de 16 februarie 2016, Plenul Curții Constituționale, învestit în temeiul art.146 lit.d) din Constituţia României şi a art.29 din Legea nr.47/1992 privind organizarea şi funcţionarea Curţii Constituţionale, a luat în dezbatere excepţia de neconstituționalitate a dispozițiilor art.399 alin.(3) lit.d) din Codul de procedură penală, care au următorul conținut:

„(3) De asemenea, instanţa dispune punerea de îndată în libertate a inculpatului arestat preventiv atunci când pronunţă: […]

d) o măsură educativă.”

În urma deliberărilor, Curtea Constituțională, cu unanimitate de voturi, a admis excepţia de neconstituţionalitate și a constatat că dispoziţiile art.399 alin.(3) lit.d) din Codul de procedură penală sunt constituţionale în măsura în care se referă numai la măsurile educative neprivative de libertate. Curtea a reținut că dispozițiile de lege criticate contravin principiului statului de drept – consacrat de prevederile art.1 alin.(3) din Constituție – în componentele sale referitoare la apărarea ordinii publice și a siguranței cetățenilor, întrucât obligă instanţa ca, la momentul soluţionării acţiunii penale în fond, să dispună punerea de îndată în libertate a inculpatului arestat preventiv chiar şi atunci când pronunţă o măsură educativă privativă de libertate.

Decizia este definitivă și general obligatorie și se comunică celor două Camere ale Parlamentului, Guvernului şi instanței care a sesizat Curtea Constituțională, respectiv Judecătoriei Chișineu Criș.

Argumentele reţinute în motivarea soluţiilor pronunţate de Plenul Curţii Constituţionale vor fi prezentate în cuprinsul deciziilor, care se vor publica în Monitorul Oficial al României, Partea I.

SURSE

  1. http://www.stiripesurse.ro/sri-primeste-o-lovitura-naucitoare-de-la-curtea-constitutionala_982817.html

Citiți și...

Eduard Hellving, noul director al SRI, sustine legile neconstitutionale Big Brother ! Aceste legi de monitorizare a romanilor au fost declarate neconstitutionale de trei ori de catre Curtea Constitutionala a Romaniei !
Unirea dintre Romania si Moldova este o speculatie politica a UE ! UE nu este interesata de aceasta unire, ci de a atrage un stat in acest spatiu european !
Noi probleme cu cardul de sanatate: sistemul electronic a picat din nou!
Coldea și Kovesi sunt agenți ai globaliștilor SUA-UE-Soros! Oricine ar comite abuzurile pe care le comit ei, ar fi imediat arestat!
Globaliștii SUA-UE-Soros au creat, susținut și instaurat Noua Securitate în România
Iluminații nu iubesc România
Consilierii Sectorul 4 au votat schimbarea denumirea liceului Mircea Vulcănescu în liceul Traian Popovici. Lista celor care l-au condamnat pe marele filozof a doua oară. Discursul CURAJOS al unui consilier care s-a OPUS
SUA își exprimă „îngrijorarea pentru independența sistemului judiciar”! SUA nu doresc ca magistrații din România să răspundă pentru abuzurile și erorile judiciare! SUA au susținut instaurarea Sistemului Represiv din România!
Sistemul se activează. Proteste masive. Apelul #rezist către multinaționale
Fake News: expresia propagandei și ideologiei totalitare a celor care vor cenzura internetului
În 2003, SUA au amenințat și șantajat România să nu facă publică descoperirea Sălii Proiecțiilor din Munții Bucegi
Înregistrări din interiorul Mișcării #Rezist: Globaliștii finanțează protestele pentru a da jos Guvernul României cu scopul de a prelua conducerea României. “Suntem presați din exterior să punem osul la treabă”
Facebooktwittergoogle_plusredditpinterestlinkedinmailby feather

Despre Departamentul de Informații România (DIR)

Departamentul de Informații România (DIR): Conspirații, Mistere, Paranormal, Extratereștri, Istoria Omenirii, Energie Liberă, Spiritualitate și Știință. Contact: office@dir.org.ro