Curtea Constituțională: “SRI poate intercepta numai infracțiuni ce țin de Siguranța Națională”

Distribuie!by Astazi Curtea Constitutionala a decis ca sintagma “ori de alte organe specializate ale statului”, din cuprinsul dispoziţiilor art.142 alin.(1) din Codul de procedură penală, este neconstituţională. In baza acestei prevederi din CPP procurorii delegau SRI-ului sa puna in executare mandatele de supraveghe tehnica, desi SRI-ului ii este interzis prin […]
Distribuie!
Facebooktwitterredditpinterestlinkedinmailby feather
Astazi Curtea Constitutionala a decis ca sintagma “ori de alte organe specializate ale statului”, din cuprinsul dispoziţiilor art.142 alin.(1) din Codul de procedură penală, este neconstituţională. In baza acestei prevederi din CPP procurorii delegau SRI-ului sa puna in executare mandatele de supraveghe tehnica, desi SRI-ului ii este interzis prin lege sa efectueze “acte de urmarire penala”.


In urma acestei decizii a CCR procurorii nu vor mai putea delega SRI-ului sa asculte telefoane. Problema acum este ca, in conformitate cu o decizie clasificata a CSAT, SRI a fost desemnata singura autoritate din Romania care poate asculta telefoane, deci in afara de SRI nu mai poate nimeni asculta telefoane in Romania. Cel putin nu legal. Ramane de vazut cine va asculta telefoane pentru infractiuni de drept comun.

sri


In urma acestei decizii a CCR, SRI va putea pune in executare numai mandate ce tin de siguranta nationala si nu pentru infractiuni de drept comun.

Curtea a constatat că textul criticat contravine prevederilor constituţionale cuprinse în art.1 alin.(3) conform cărora România este stat de drept, în care drepturile şi libertăţile fundamentale ale cetăţenilor sunt garantate. De asemenea, sintagma supusă controlului nu respectă condiţiile de calitate inerente unei norme legale, sub aspectul clarităţii, preciziei şi previzibilităţii, întrucât nu permite subiecţilor de drept să determine care sunt organele specializate ale statului abilitate să realizeze măsurile dispuse prin mandatul de supraveghere tehnică, măsuri cu un grad ridicat de intruziune în viaţa privată a persoanelor.


____

I.Plenul Curții Constituționale, învestit în temeiul art.146 lit.d) din Constituţia României şi a art.29 din Legea nr.47/1992 privind organizarea şi funcţionarea Curţii Constituţionale, a luat în dezbatere excepţia de neconstituționalitate a dispozițiilor art.142 alin.(1) din Codul de procedură penală – Punerea în executare a mandatului de supraveghere tehnică, dispoziţii care au următorul conținut:

„(1) Procurorul pune în executare supravegherea tehnică ori poate dispune ca aceasta să fie efectuată de organul de cercetare penală sau de lucrători specializaţi din cadrul poliţiei ori de alte organe specializate ale statului.”

În urma deliberărilor, Curtea Constituțională, cu majoritate de voturi, a admis excepţia de neconstituţionalitate şi a constatat că sintagma „ori de alte organe specializate ale statului” din cuprinsul dispoziţiilor art.142 alin.(1) din Codul de procedură penală este neconstituţională. Curtea a constatat că textul criticat contravine prevederilor constituţionale cuprinse în art.1 alin.(3) conform cărora România este stat de drept, în care drepturile şi libertăţile fundamentale ale cetăţenilor sunt garantate. De asemenea, sintagma supusă controlului nu respectă condiţiile de calitate inerente unei norme legale, sub aspectul clarităţii, preciziei şi previzibilităţii, întrucât nu permite subiecţilor de drept să determine care sunt organele specializate ale statului abilitate să realizeze măsurile dispuse prin mandatul de supraveghere tehnică, măsuri cu un grad ridicat de intruziune în viaţa privată a persoanelor.

 

Decizia este definitivă și general obligatorie și se comunică celor două Camere ale Parlamentului, Guvernului şi instanței care a sesizat Curtea Constituțională, respectiv Tribunalului București– Secţia I-a Penală .

II. În ziua de 16 februarie 2016, Plenul Curții Constituționale, învestit în temeiul art.146 lit.d) din Constituţia României şi a art.29 din Legea nr.47/1992 privind organizarea şi funcţionarea Curţii Constituţionale, a luat în dezbatere excepţia de neconstituționalitate a dispozițiilor art.399 alin.(3) lit.d) din Codul de procedură penală, care au următorul conținut:

„(3) De asemenea, instanţa dispune punerea de îndată în libertate a inculpatului arestat preventiv atunci când pronunţă: […]

d) o măsură educativă.”

În urma deliberărilor, Curtea Constituțională, cu unanimitate de voturi, a admis excepţia de neconstituţionalitate și a constatat că dispoziţiile art.399 alin.(3) lit.d) din Codul de procedură penală sunt constituţionale în măsura în care se referă numai la măsurile educative neprivative de libertate. Curtea a reținut că dispozițiile de lege criticate contravin principiului statului de drept – consacrat de prevederile art.1 alin.(3) din Constituție – în componentele sale referitoare la apărarea ordinii publice și a siguranței cetățenilor, întrucât obligă instanţa ca, la momentul soluţionării acţiunii penale în fond, să dispună punerea de îndată în libertate a inculpatului arestat preventiv chiar şi atunci când pronunţă o măsură educativă privativă de libertate.

Decizia este definitivă și general obligatorie și se comunică celor două Camere ale Parlamentului, Guvernului şi instanței care a sesizat Curtea Constituțională, respectiv Judecătoriei Chișineu Criș.

Argumentele reţinute în motivarea soluţiilor pronunţate de Plenul Curţii Constituţionale vor fi prezentate în cuprinsul deciziilor, care se vor publica în Monitorul Oficial al României, Partea I.

SURSE

  1. http://www.stiripesurse.ro/sri-primeste-o-lovitura-naucitoare-de-la-curtea-constitutionala_982817.html

Vă invităm să urmăriți pagina noastră de Facebook DIR – Departamentul de Informații România!

Citiți și...

Oana Stănciulescu, despre legea antilegionară: "Ar trebui să ne aresteze pe toţi!"
Tokes Laszlo: Dorim să câștigăm parteneriatul Bucureștiului în chestiunea autonomiei! "Ținutul Secuiesc" a fost și va rămâne Pământ Românesc!
UDMR strânge semnături pentru ca drepturile maghiarilor să fie protejate de Bruxelles, nu de București
Legea de vânzare a terenurilor din România către străini a fost aprobată
Guvernul României a adoptat "taxa pe lăcomie". Globaliștii #Rezist sunt împotriva acestei taxe și apără băncile. Băncile au interesul să mențină România în subdezvoltare pentru a avea un uriaș profit. Toate companiile din energie vor fi taxate cu 2% pe cifra de afaceri
Stelian Tanase, Directorul TVR, solicita SRI sa retraga ofiterii acoperiti din TVR ! Acesti acoperiti au contribuit si inca contribuie la manipularea poporului !
Un politician cere demisia lui Alexandru Florian, directorul Institutului "Elie Wiesel" ! "A adus o grava jignire poporului roman!"
Marele Ordin Masonic Feminin din Romania incearca o manipulare printr-un eveniment pe 3-5 octombrie 2014 in Bucuresti ! Cei care cunosc istoria neagra a masoneriei nu se vor lasa mintiti !
Președintele Asociației Pro Consumatori, Costel Stanciu, despre mafia alimentelor contrafăcute: "Presiunea din partea unor afaceriști români este atât de mare încât am ajuns să consumăm produse care conțin soluții de deszăpezire"
Julian Assange, fondator Wikileaks: "SUA comit abuzuri ținând oameni în captivitate și corup România în cel mai grav mod!"
Cenzura #rezistenților: Trei parlamentari USR au anunțat un proiect de lege prin care se modifică Legea Audiovizualului, în sensul în care părinții care se opun vaccinării obligatorii vor fi interziși în mass-media
UDMR - partidul "fantoma" al carui scop este din anul 1990 preluarea controlului asupra Transilvaniei! Din punct de vedere istoric nu au niciun fel de drepturi in Transilvania! Un partid ilegitim si periculos pentru ca doreste regionalizarea (federalizarea) Romaniei!
Facebooktwitterredditpinterestlinkedinmailby feather

Despre Departamentul de Informații România (DIR)

Departamentul de Informații România (DIR): Conspirații, Mistere, Paranormal, Extratereștri, Istoria Omenirii, Energie Liberă, Spiritualitate și Știință. Contact: office@dir.org.ro