În anul 2015, televiziunea de stat italiană, Rai – Radiotelevisione Italiana, a transmis o știre, care a arătat cum oamenii de știință chinezi făceau experimente biologice pe un virus legat de SARS, provenit de la lilieci și șoareci, întrebându-se dacă merită riscul modificării virusului pentru compatibilitate cu organismele umane

Distribuie!by “Experiment biologic chinez asupra infectării cu coronavirus a oamenilor, subiect în presa de stat italiană în 2015 În urmă cu cinci ani, televiziunea de stat italiană, Rai – Radiotelevisione Italiana, a transmis o știre, care a arătat cum oamenii de știință chinezi făceau experimente biologice pe un virus legat […]

În urmă cu cinci ani, televiziunea de stat italiană, Rai – Radiotelevisione Italiana, a transmis o știre, care a arătat cum oamenii de știință chinezi făceau experimente biologice pe un virus legat de SARS, provenit de la lilieci și șoareci, întrebându-se dacă merită riscul modificării virusului pentru compatibilitate cu organismele umane, scrie zerohedge.com, publicând și știrea inițială din 2015.

Mai jos este transcriptul știrii, care poate fi vizionata la linkul urmator, de la minutul 4.55 (în italiană):

“Oamenii de știință chinezi au creat un supervirus pulmonar provenit de la lilieci și șoareci, doar din motive de studiu, dar există multe aspecte discutabile în această problemă. Merită riscul? Desigur, este un experiment, dar este îngrijorător. Îi îngrijorează pe mulți oameni de știință: este un grup de cercetători chinezi care atașează o proteină luată de la lilieci la virusul SARS, Pneumonia acută, derivată de la șoareci. Produsul este un super coronavirus care ar putea afecta omul. Rămâne închis în laboratoare și este doar în scop de studiu, dar merită riscul – crearea unei amenințări atât de mari doar în scop de examinare?

Dezbaterea despre riscurile cercetării este la fel de veche ca știința însăși. Ca mitul lui Icar, care a căzut din cer a pierit în mare, apropiindu-se prea mult de Soare cu aripile de ceară proiectate de tatăl său!

Iată un experiment din China, în care un grup de oameni de știință a reușit să dezvolte o himeră – un organism modificat prin atașarea proteinei de suprafață a unui coronavirus care se găsește în liliecii din specia comună numită Great Bat Horseshoe, la un virus care provoacă SARS la șoareci, deși într-o formă non-fatală. Se bănuia că proteina ar putea face că organismul hibrid himeric poate afecta oamenii, iar experimentul a confirmat-o.

Tocmai această moleculă, numită SHCO14, permite coronavirusului să se atașeze de celulele noastre respiratorii și să declanșeze sindromul. Potrivit cercetătorilor, cele două organisme, cele originale și cu atât mai mult, cele proiectate, pot infecta oamenii direct de la lilieci, fără a trece printr-o specie intermediară precum șoarecele, iar această eventualitate ridică multe controverse.

În urmă cu doar un an (această difuzare este din 2015), guvernul Statelor Unite a suspendat finanțarea pentru cercetare, care avea ca scop să facă virusurile mai contagioase. Moratoriul nu a oprit însă activitatea chinezilor asupra SARS, care era deja în stadii avansate și părea relativ inofensivă.

Potrivit unei părți a comunității științifice, de fapt nu este periculos. Probabilitatea ca virusul să treacă la specia noastră a fost nesemnificativă în comparație cu beneficiile virusului – argument pe care mulți alți experți l-au respins. În primul rând, deoarece relația dintre risc și beneficiu este dificil de evaluat și în al doilea rând, deoarece mai ales în aceste momente, este mai prudent să nu pui în circulație un organism care poate scăpa de sub controlul laboratoarelor.”

Imediat ce această emisiune a devenit virală pe rețelele de socializare italiene, jurnaliștii și experții au început să explice că virusul din videoclip nu este COVID-19.

Chiar și revista britanică Nature, care a scris chiar articolul pe care s-a bazat aceata emisiune italiana, a lămurit că virusul despre care s-a vorbit in emisiune nu era legat de COVID-19 „natural”.

Dar nu asta e important, scrie zerohedge.com. Chiar daca nu este acelasi virus, stirea din 2015 este consistenta cu faptul ca China face o mulțime de cercetări asupra aremelor biologice și că impactul virusului din emisiune are foarte multe în comun cu informațiile generale despre simptomele COVID -19.”[1]