MAI dorește să transforme România într-un Stat Polițienesc: Descurajarea protestelor, amendă triplată, pedepse cu închisoarea și atribuții sporite pentru polițiști

Distribuie!
Facebooktwitterredditpinterestlinkedinmailby feather

“Proiect MAI care descurajează protestele. Amendă triplată, pedepse cu închisoarea și atribuții sporite pentru polițiști

Ministerul de Interne a făcut public, joi, proiectul de lege privind statutul polițistului, iar una dintre modificări privește mărirea amenzii ce poate fi aplicată persoanelor care refuză să se legitimeze. Altele se referă la condițiile de conducere la secție și la forța fizică pe care o pot folosi organele de ordine.


Pe legea acum în vigoare (Legea nr. 61/1991 pentru sancționarea faptelor de încălcare a unor norme de conviețuire socială, a ordinii și liniștii publice), se sancționa cu amendă de la 100 de lei la 500 de lei „refuzul unei persoane de a da relaţii pentru stabilirea identităţii sale, de a se legitima cu actul de identitate sau de a se prezenta la sediul poliţiei, la cererea ori la invitaţia justificată a organelor de urmărire penală sau de menţinere a ordinii publice, aflate în exercitarea atribuţiilor de serviciu”.

Pe proiectul ministerului condus de Carmen Dan, aceeași contravenție va fi sancționată cu amendă de la 500 de lei la 1.500 de lei.


Noi infracțiuni introduse

Potrivit unei alte prevederi, în cazul în care persoana este avertizată „să înceteze activitățile infracționale”, dar aceasta refuză, anumite contravenții se transformă în infracțiune și vor fi pedepsite cu închisoare de la 3 luni la 2 ani.

Este vorba despre următoarele contravenții, despre care inițiatorul proiectului spune că „tulbură folosința locuinței locatarilor dintr-un imobil”:

– tulburarea, fără drept, a liniştii locuitorilor prin producerea de zgomote cu orice aparat sau obiect ori prin strigăte sau larmă;

– tulburarea liniştii locatarilor între orele 22,00-8,00 şi 13,00-14,00 de către orice persoană prin producerea de zgomote, larmă sau prin folosirea oricărui aparat, obiect ori instrument muzical la intensitate mare în localurile sau în sediile persoanelor juridice, în locuinţele persoanelor fizice sau în oricare alt loc din imobile cu destinaţia de locuinţe ori situat în imediata vecinătate a acestora

– organizarea de petreceri cu caracter privat şi utilizarea de aparatură muzicală la intensitate de natură a tulbura liniştea locuitorilor, în corturi, alte amenajări sau în spaţiu neacoperit, situate în perimetrul apropiat imobilelor cu destinaţia de locuinţe sau cu caracter social, în mediul urban.

Tot infracțiune va deveni și „fapta persoanei care, fiind avertizată asupra consecințelor legale la care se expune, împiedică prin orice mijloace, organele de ordine publică de a-și îndeplini, în condițiile legii, obligații de serviciu referitoare la luarea unor măsuri pentru: a) constatarea săvârșirii, în flagrant, de infracțiuni sau contravenții, b) ocrotirea vieții, sănătății și integrității corporale a persoanelor aflate într-o stare de pericol, c) legitimarea, controlul corporal, al bagajelor și al vehiculului sau conducerea unei persoane la sediul poliției ori al altui organ de stat”. Infracțiunea se va pedepsi cu închisoare de la 6 luni la 3 ani sau amendă.

O altă infracțiune, pasibilă de pedeapsă cu închisoarea de la 3 luni la un an sau cu amendă, va fi „întrebuințarea în public de cuvinte, expresii ori gesturi jignitoare sau obscene în mod nemijlocit la adresa unui organ de urmărire penală sau de ordine publică, aflate în exercitarea atribuțiilor de serviciu”.

Poliția nu se va mai ocupa de „siguranța cetățeanului”

O altă modificare, de data aceasta vizând Legea nr. 218/2002 privind organizarea și funcționarea Poliției Române, stabilește că Poliția Română nu se mai ocupă cu „siguranța cetățeanului”. Concret, la art. 26 alin. 1, care detaliază atribuțiile Poliției Române, în loc de „aplică măsuri de menţinere a ordinii şi liniştii publice, a siguranţei cetăţeanului, de prevenire şi combatere a fenomenului infracţional” va fi „menține ordinea şi siguranța publică la nivel național şi aplică măsuri pentru prevenirea şi combaterea fenomenului infracțional şi terorismului”.

Totodată, polițiștii nu vor mai legitima doar persoanele care încalcă legea, ci oricare persoană. Acest lucru deoarece, la art. 31, alin. 1, care detaliază drepturile și obligațiilor polițistului, în loc de „să legitimeze şi să stabilească identitatea persoanelor care încalcă dispoziţiile legale ori sunt indicii că acestea pregătesc sau au comis o faptă ilegală” va fi doar „să legitimeze şi să stabilească identitatea persoanelor”.

Similar, pentru ca polițistul să aibă dreptul să conducă persoane la sediul poliției nu va mai fi nevoie ca acestea să pericliteze, prin acţiunile lor, „viaţa persoanelor, ordinea publică sau alte valori sociale” sau să fie suspectate de săvârşirea unor fapte ilegale.

Polițiștii vor putea interzice accesul în anumite spații

Un alineat nou introdus va permite agenților „să interzică, temporar, accesul sau prezența oricărei persoane în perimetrul locului săvârșirii unor infracțiuni sau a altor fapte antisociale, dacă prin aceasta ar fi afectată desfășurarea normală a activității organelor abilitate”.

De asemenea, polițiștii vor putea „să oprească forțat şi să imobilizeze vehicule, inclusiv prin utilizarea mijloacelor din dotare, în condiţiile legii”.

Tot o prevedere nou introdusă va da polițiștilor dreptul să acceseze „bazele electronice de date ale poliției sau ale altor organe ale administrației de stat, precum și sistemele de supraveghere a spațiilor publice”, doar în scopul „prevenirii şi combaterii altor fapte ilegale, precum şi al menținerii ordinii și siguranței publice”.

Agenții vor primi și dreptul de a cere oricărei persoane „să țină mâinile la vedere şi/sau să adopte o poziție inofensivă care exclude săvârșirea unei acțiuni violente îndreptate împotriva acestuia”, iar în cazul în care persoana respectivă refuză „se prezumă intenția săvârșirii unei acțiuni violente îndreptate împotriva polițistului”.

Condiții pentru conducerea la secție

Potrivit unui articol nou introdus, poliţistul va avea dreptul să conducă o persoană la sediul poliției și atunci când:

– nu s-a putut stabili identitatea acesteia, ori există suspiciuni cu privire la identitatea declarată sau veridicitatea documentelor prezentate

– datorită locului, momentului, circumstanțelor, bunurilor aflate asupra sa, ori comportamentului, creează suspiciunea că pregătește sau a comis o faptă ilegală.

Odată dusă la secție, persoana are dreptul ca un membru al familiei sau o altă persoană desemnată să fie informată de măsura luată. Atenție, însă, ceva mai jos în proiect scrie că „pentru motive temeinice”, exercitarea acestui drept poate fi întârziată până la patru ore.

Pentru „verificarea situației”, o persoană condusă la secție va putea fi ținută 24 de ore, atenție, dacă nu s-a dispus reținerea ori arestarea preventivă.

Forța fizică și lovituri

Un alt articol nou introdus prevede că „în îndeplinirea atribuțiilor de serviciu, poliţistul are dreptul să utilizeze mijloace de constrângere, constând în: forța fizică, inclusiv aplicarea unor procedee de autoapărare sau lovituri; cătușe sau alte mijloace adecvate de imobilizare a membrelor superioare și/sau inferioare; mijloace neletale; arme albe şi de foc; mijloace adecvate sau, după caz, vehicule, pentru oprirea forțată, blocarea sau deschiderea unor vehicule ori spații închise în care se găsesc persoane şi bunuri, ori pentru înlăturarea unor obstacole”.

Dacă forța fizică nu este suficientă sau dacă persoana „intenționează să săvârșească sau săvârșește acțiuni violente cu obiecte, dispozitive, substanțe sau animale ce pot pune în pericol viața, sănătatea ori integritatea corporală a persoanelor”, atunci polițistul va avea dreptul să utilizeze: bastoane, tonfe, dispozitive cu substanțe iritant-lacrimogene şi/sau paralizante, câini de serviciu, scuturi de protecție, căști cu vizor, dispozitive cu electroşocuri, arme neletale cu bile de cauciuc sau alte arme neletale, precum şi alte mijloace de imobilizare care nu pun în pericol viaţa sau nu produc o vătămare corporală gravă.

Proiectul MAI poate fi consultat AICI.”[1]

Un astfel de proiect de lege are scopul de a transforma Romania intr-un Stat Politienesc. Sunt persoane care lauda abuziva politie americana, cunoscuta in toata lumea pentru nenumaratele abuzuri impotriva drepturilor si libertatilor oamenilor.

“O altă infracțiune, pasibilă de pedeapsă cu închisoarea de la 3 luni la un an sau cu amendă, va fi „întrebuințarea în public de cuvinte, expresii ori gesturi jignitoare sau obscene în mod nemijlocit la adresa unui organ de urmărire penală sau de ordine publică, aflate în exercitarea atribuțiilor de serviciu”.”[1]

Aceste este un exemplu de text de lege ambiguu. “Spatiu public” este si internetul. Ce sunt acele “cuvinte, expresii ori gesturi jignitoare”? De exemplu, daca vei critica un politist, potrivit acestei legi totalitare, ti se va face dosar penal pentru ca l-ai “jignit”.

Sa nu uitam ca, sindicalistii din politie vor ca filmarea politistilor sa fie interzisa. Este un alt exemplu prin care acesti oameni vor sa transforme Romania intr-un stat politienesc. Un politist care comite un abuz, nu poate fi numit “politist”, ci “militian”.

Filmarea/fotografierea politistilor este necesara. Interzicerea filmarii/fotografierii unui politist constituie un abuz impotriva drepturilor si libertatilor oamenilor, deoarece oamenii nu se mai pot apara public de abuzuri.

Politistii care comit abuzuri impotriva oamenilor trebuie sa fie filmati/fotografiati si expusi pe internet, dar si in mass-media pentru ca tendinta celor din MAI este aceea de a-i proteja. Vedem ca acest proiect al MAI este criticat de multi oameni, aceasta fiind o dovada ca oamenii nu vor stat politienesc. Da, politistii trebuie protejati, dar trebuie sa existe un echilibru.

SURSE

  1. http://www.digi24.ro/stiri/actualitate/politica/proiect-mai-care-descurajeaza-protestele-amenda-triplata-pedepse-cu-inchisoarea-si-atributii-sporite-pentru-politisti-821762
  2. Foto: Internet

Donații pentru Departamentul de Informații România (DIR)

Vă invităm să urmăriți pagina noastră de Facebook DIR – Departamentul de Informații România!

Departamentul de Informații România (DIR) – canalul oficial Telegram. Apăsați butonul “join” pentru a vă abona la canal!

Dragoș Anunnaki – apăsați butonul “join” pentru a vă abona la canal!

Vă invităm să vă înscrieți în grupul Departamentul de Informații România (DIR)!

Citiți și...

SRI este deranjat de ascensiunea naționalismului. SRI despre naționalism, "teoria conspirației", "știri false" și globalizare
Inchisorile CIA din Romania (ROantanamo): un veritabil loc de tortura a presupusilor "teroristi"! Toti masonii din politica speriati de aceasta ancheta jurnalistica, deoarece acestia au permis in secret agentilor CIA sa faca asta! De la Guantanamo la ROantanamo!
ONG-iștii lui George Soros ies în stradă să protesteze împotriva legii răspunderii magistraților! ONG-iștii lui George Soros nu vor ca magistrații să răspundă pentru abuzuri si erori judiciare! Lipsa răspunderii magistraților îi transformă pe unii dintre aceștia în interlopi! Lipsa răspunderii magistraților crează un sentiment de nesiguranță în rândul oamenilor, deoarece orice om poate fi victima unui abuz!
Vicepremierul italian susținere pe legile Justiției: Noi vom susține dreptul suveran al poporului român de a-și propune și vota în parlament propriile legi fără a primi insulte și amenințări din partea Bruxelles-ului
Asalt secularist asupra Bisericii: Purtătorul de cuvânt al Patriarhiei, Vasile Bănescu, a fost reclamat din nou la CNCD. De data asta e acuzat că ar fi „discriminat” ateii, după ce a parafrazat o cugetare a lui Victor Hugo despre oamenii fără credință
Românii nu mai cred în Uniunea Europeană, o spune chiar eurobarometrul Parlamentului European. Se pregătește o mișcare naționalistă care să răspundă acestei tendințe eurosceptice
Guccifer, dezvăluiri din e-mailul lui George Maior: 300 de jurnaliști și politicieni informatori
Extremiștii unguri cer, din nou, autonomia "Ținutului Secuiesc". Extremiștii unguri trebuie expulzați din țară pentru că aceștia sunt un pericol pentru Securitatea Națională!
Dosarul electronic de sanatate al pacientului nu are confidentialitate si nici pacientii n-au fost intrebati daca il doresc ! Medicii vor fi obligati sa utilizeze, iar daca refuza vor fi amendati ! O alta mizerie venita din partea UE !
Klaus Iohannis minte cu nerușinare, avem dovada că a fost urmărit penal!
România cumpără vechituri pentru a satisface SUA, dar oamenii mor de foame
Secretele contractelor pe fonduri UE arse în incendiul misterios de lângă București
Facebooktwitterredditpinterestlinkedinmailby feather

Departamentul de Informații România (DIR)

Departamentul de Informații România (DIR) este o organizație privată de informații și investigații, fără personalitate juridică. Departamentul de Informații România (DIR) a fost creat la data de 15 august 2013. Departamentul de Informații România (DIR) deține o arhivă uriașă.

You may also like...

Citește mai multe:
De ce George Soros îl urăște pe Viktor Orban: “Promovează principiile identității naționale și creștine”

Istoric rus: “Leagănul civilizației se află pe teritoriul României!”

Harta Romaniei apare fara Transilvania in presa franceza, fiind o batjocura la adresa Romaniei ! Franta are un trecut plin de insulte la adresa Romaniei si, respectiv, a romanilor !

Globalizarea înseamnă ateism, satanism, anarhism, Big Brother, 666 microcip RFID, dictatură, nici o proprietate și distrugerea familiei

Descoperirile arheologice de la Tărtăria și Turdaș

Închide