Românul nu protestează ca francezul, deși prețul benzinei îl lovește mai tare

by “Carburanții auto sunt mai scumpi pentru români, prin raportare la venituri, dar francezii folosesc mai mult mașina proprietate personală. BUCUREȘTI, 2 dec – Sputnik, Daniel George Nistor. Francezii au ieșit să protesteze împotriva intenției guvernanților de a majora prețurile la carburanți. La ei, această problemă este una vitală, pentru că […]
Facebooktwittergoogle_plusredditpinterestlinkedinmailby feather

“Carburanții auto sunt mai scumpi pentru români, prin raportare la venituri, dar francezii folosesc mai mult mașina proprietate personală.

BUCUREȘTI, 2 dec – Sputnik, Daniel George Nistor. Francezii au ieșit să protesteze împotriva intenției guvernanților de a majora prețurile la carburanți. La ei, această problemă este una vitală, pentru că majoritatea merg la serviciu cu mașina, deci scumpirea le afectează puternic cheltuielile personale.

Românii protestează și ei, dar pentru alte motive, iar costurile cu carburanții auto nu par să fie o preocupare majoră. Deși, dacă vom face o comparație, vom observa că prețurile din acest domeniu ne afectează chiar într-o măsură mai mare.

Pentru noi e mai scump

Franța are un Produs Intern Brut raportat la puterea de cumpărare (PIB PPP) pe locuitor de 31.200 euro, iar România de 18.700 de euro, conform datelor pe 2017 publicate de Eurostat.

Așadar francezul are un standard de viață de 1,7 ori mai ridicat decât românul. La prețurile carburanților, raportul este mai mic. Un litru de motorină costă în medie, în România – 1,214 euro, iar în Franța – 1,452 euro, potrivit datelor pentru luni 3 decembrie afișate de site-ul de specialitate cargopedia.ro.


De asemenea, prețul mediu al benzinei 95 este în Franța de 1,55 euro, iar în România de 1,23 euro, așadar de 1,2 ori mai mic, conform unei analize auto-bild.ro.

Deci francezul plătește de numai 1,2 ori mai mult, deși dispune de o putere de cumpărare de 1,7 ori mai mare.


Francezii conduc mai mult

Ar avea românii mai multe motive decât francezii să fie supărați la acest capitol? Da și nu. Dacă pentru o mare parte din români automobilul este încă un lux, în cazul francezilor acesta reprezintă o necesitate.

Franța are 479 de mașini la 1.000 de locuitori, iar România numai 261, de 1,8 ori mai puține, potrivit celor mai recente date Eurostat.

Drumul cu automobilul este o activitate mai frecventă în viața francezilor, dar la ei, în cele mai multe situații, nu se poate altfel. Mulți francezi pur și simplu nu ar putea supraviețui fără mașină. În special cei din provincie, care au drumuri lungi de făcut, la serviciu sau la rude.

“Întrebați un parizian – pentru el, nimic din toate acestea nu reprezintă o problemă, pentru că nu are nevoie de o mașină”, a declarat Marco Pavan din Besancon, pentru The Washington Post.

În vârstă de 55 de ani, Pavan a condus camioane și taxiuri mai bine de 30 de ani.

“Locuim la poalele unui munte. Nu există autobuz sau tren care să ne ducă oriunde vrem să mergem. Trebuie să avem o mașină”, a spus el.

În România, puținii navetiști de la sate care au mai rămas se duc la locurile de muncă din orașe cu trenul sau autobuzul, pentru că puțini dintre ei au mașini, astfel că nu resimt în mod direct impactul prețurilor la carburanți asupra buzunarului, pentru că nu trebuie “să facă plinul” în fiecare zi.”[1]

SURSE

  1. https://ro.sputnik.md/economics/20181203/23371387/Romanul-nu-protesteaza-ca-francezul-desi-pretul-benzinei-loveste-mai-tare.html
  2. Foto: Internet
Facebooktwittergoogle_plusredditpinterestlinkedinmailby feather

Despre Departamentul Intelligence România (DIR)

Departamentul Intelligence România (DIR): Conspirații, Mistere, Paranormal, Extratereștri, Istoria Omenirii, Energie Liberă, Spiritualitate și Știință. Contact: office@dir.org.ro