Scandalul Facebook-Cambridge Analytica – un scandal creat artificial de către globaliștii SUA-UE-Soros pentru a justifica cenzurarea internetului

by “SCANDALUL Facebook-Cambridge Analytica | Mark Zuckerberg admite că au fost făcute “erori” Mark Zuckerberg, fondatorul şi directorul general al companiei Facebook, a admis miercuri seară că au existat unele “erori”, în prima reacţie după apariţia informaţiilor privind utilizarea ilegală a datelor în scop electoral de către firma Cambridge Analytica. […]
Facebooktwitterredditpinterestlinkedinmailby feather

SCANDALUL Facebook-Cambridge Analytica | Mark Zuckerberg admite că au fost făcute “erori”

Mark Zuckerberg, fondatorul şi directorul general al companiei Facebook, a admis miercuri seară că au existat unele “erori”, în prima reacţie după apariţia informaţiilor privind utilizarea ilegală a datelor în scop electoral de către firma Cambridge Analytica.


“Vreau să fac o actualizare a datelor despre situaţia cu firma Cambridge Analytica, inclusiv despre măsurile pe care le-am luat deja şi pe care le vom lua. Avem responsabilitatea de a proteja datele utilizatorilor, iar, dacă nu putem, nu merităm să vă oferim servicii. (…) Am luat măsuri pentru a înţelege ce s-a întâmplat şi pentru a mă asigura că nu se va repeta. Vestea bună este că cele mai importante măsuri pentru a evita repetarea acestor lucruri au fost luate deja acum câţiva ani. Dar am făcut şi greşeli, mai avem de făcut lucruri şi trebuie să intensificăm măsurile”, a explicat Mark Zuckerberg.

“Pentru a evita aplicaţiile abuzive, în anul 2014 am anunţat modificarea întregii platforme pentru a limita semnificativ cantităţile de date pe care le pot accesa astfel de aplicaţii”, a spus Zuckerberg, referindu-se la sistemul software dezvoltat de expertul Aleksandr Kogan şi de firma Cambridge Analytica.
Un cetăţean american a intentat deja un proces în SUA împotriva reţelei de socializare online Facebook şi a firmei de analize politice Cambridge Analytica din cauza presupusei utilizări ilegale a datelor obţinute din conturile a aproximativ 50 de milioane de utilizatori.


O firmă specializată în analizarea datelor online implicată în campania preşedintelui SUA Donald Trump şi în cea pro-Brexit a exploatat în scop electoral datele de pe Facebook a zeci de milioane de cetăţeni americani în ceea un membru al echipei lui Steve Bannon a numit drept “război psihologic”. Un activist pentru transparenţă, Christopher Wylie, a dezvăluit pentru publicaţiile The New York Times şi Observer că firma Cambridge Analytica, deţinută de miliardarul specializat în tranzacţii speculative Robert Mercer şi condusă la acea vreme de Steve Bannon, a participat la campania electorală a lui Donald Trump folosind fraudulos profilurile Facebook a milioane de alegători americani pentru a construi un puternic program software în scopul anticipării şi influenţării preferinţelor electorale. Aceeaşi companie de analize a fost implicată în campania pentru ieşirea Marii Britanii din Uniunea Europeană (Brexit). Steve Bannon a devenit în august 2017 director al echipei de campanie a lui Donald Trump.
Firma Cambridge Analytica a utilizat date sustrase în 2014 din conturile Facebook pentru a stabili profilurile alegătorilor americani şi a le trimite reclame politice personalizate. Christopher Wylie, care a colaborat cu un profesor de la Universitatea Cambridge pentru obţinerea datelor, a declarat pentru publicaţia Observer: “Am exploatat platforma de socializare online Facebook pentru a obţine milioane de profiluri ale alegătorilor. (…) Aceasta a fost baza pe care a fost construită compania”.

Documente obţinute de publicaţia Observer şi confrmate de Facebook relevă că, până la sfârşitul anului 2015, compania Cambridge Analytica colecta date online la un nivel fără precedent. Facebook nu avertizase încă utilizatorii şi luase doar măsuri limitate pentru securizarea datelor a peste 50 de milioane de persoane. Potrivit cotidianului The New York Times, copii ale datelor sustrase de firma Cambridge Analytica încă sunt online. Informaţiile au fost colectate printr-o aplicaţie numită “thisisyourdigitallife”, creată de profesorul Aleksandr Kogan în mod independent de activitatea sa de la Universitatea Cambridge. Prin intermediul companiei sale, Global Science Research (GSR), în colaborare cu firma Cambridge Analytica, sute de mii de utilizatori Facebook au fost plătiţi să facă teste de personalitate sub pretextul folosirii datelor pentru studii academice. Însă aplicaţia colecta şi datele din listele de “prieteni” ale celor care au acceptat testele, astfel că au fost obţinute profilurile a zeci de milioane de persoane. Christopher Wylie a vorbit despre ceea ce a numit “instrumentul de război psihologic al lui Steve Bannon”. El a explicat că Steve Bannon şi Robert Mercer au avut ideea de a utiliza printr-o metodologie militară megadate şi reţele de socializare online pentru “operaţiuni informaţionale” asupra electoratului din Statele Unite. Christopher Wylie a contribuit cu idei şi s-a ocupat de aplicarea proiectului, înainte de a deveni, în primăvara anului 2017, denunţătorul proiectului. De asemenea, Wylie s-a numărat printre sursele care au furnizat informaţii pentru un articol scris în 2017 de publicaţiile Guardian / Observer intitulat “Marele jaf britanic Brexit”, un material care a realizat conexiuni între campania pentru ieşirea din UE, alegerea lui Donald Trump în funcţia de preşedinte al SUA şi activităţile Rusiei.
“Pentru aceşti oameni, regulile nu contează. Pentru ei, este vorba de un război şi totul este corect. Vor să poarte un război cultural în Statele Unite ale Americii. Firma Cambridge Analytica trebuia sa furnizeze arsenalul pentru acest război cultural”, a explicat, pentru NYT, Christopher Wylie.

Compania Facebook a anunţat că a decis suspendarea conturilor firmei Cambridge Analytica, al lui Christopher Wylie şi Aleksandr Kogan, un profesor ruso-american. “Este vorba despre o înşelătorie. Vom lua toate măsurile necesare pentru ştergerea datelor sustrase, vom iniţia acţiuni judiciare contra autorilor activităţilor ilegale”, a declarat Paul Grewal, vicepreşedintele Facebook.
Firma Cambridge Analytica este investigată în Marea Britanie de Parlament şi de autorităţile de reglementare sub acuzaţia unor activităţi ilegale în campania privind referendumul pe tema apartenenţei ţării la Uniunea Europeană.”[1]

Firma Cambridge Analytica, implicată în campania lui Donald Trump pentru prezidenţiale, ar fi avut legături cu Rusia

Compania din Marea Britanie care-şi arogă meritul pentru succesul lui Donald Trump la prezidenţialele din 2016 din SUA şi care este acuzată că a obţinut acces într-un mod inadecvat la datele a peste 50 de milioane de utilizatori de Facebook, a oferit şefilor firmei Lukoil, cu sediul la Moscova, prezentări despre activitatea companiei, scrie „The Guardian“. Iar conexiunile sale cu Rusia nu se opresc aici.

Potrivit unei anchete făcute de „Observer“, psihologul Aleksandr Kogan, lector la Universitatea Cambridge şi cel care a orchestrat operaţiunea de culegere de date de pe Facebook, a avut legături cu Universitatea de stat din Sankt Petersburg, unde a fost cadru didactic şi a obţinut fonduri pentru cercetări în domeniul social media.   Strategii electorale aplicate în afaceri?   Concret, compania Lukoil, aflată în prezent pe lista cu entităţi vizate de sancţiuni americane, a văzut o prezentare a activităţii Cambridge Analytica (CA) în 2014. Ulterior, compania petrolieră, a doua ca mărime din Rusia, a discutat cu firma de consultanţă despre puternicul său sistem de marketing social media, ce era utilizat deja pentru campania republicanului Ted Cruz în cadrul alegerilor primare din cadrul acestui partid în vederea prezidenţialelor şi care a fost folosit ulterior pentru a sprijini campania în favoarea Brexitului şi campania lui Donald Trump.    La un moment dat, la scurt timp după ce cele două companii au intrat în legătură, Alexander Nix, directorul executiv al Cambridge Analytica, le-a trimis colegilor săi un e-mail prin care îi anunţa că Lukoil doreşte o explicaţie mai clară a modului în care „serviciile (CA) se vor aplica în cazul afacerilor petroliere“.   Potrivit unui e-mail la care „Observer“ a avut acces, Nix a afirmat că „ei înţeleg micro-ţintirea (micro-targetarea) comportamentală în contextul alegerilor (…), dar nu reuşesc să facă legătura între votanţi şi clienţii lor“.   Ca urmare, Cambridge Analytica, firma care avea să transforme apoi zeci de milioane de profiluri Facebook într-o armă politică unică, a pregătit o prezentare pentru Lukoil care s-a concentrat în primă fază asupra strategiilor perturbatoare folosite de compania-mamă a CA – SCL – în Nigeria.    Titlul era „Alegeri: Inoculare“, un termen militar folosit în „operaţiunile psihologice“ şi în campaniile de „dezinformare“. Alte documente SCL arată că materialele furnizate Lukoil includeau postere şi clipuri video menite să alarmeze sau să demoralizeze votanţii, precum şi avertizări privind violenţe şi fraude.   Şi, cu toate că Lukoil are activităţi relativ reduse în America, discuţiile despre serviciile oferite de CA s-ar fi purtat la vârf. Mai precis, cu directorul executiv, după cum le-a spus Nix colegilor săi.    Un interes suspect   Iar directorul executiv al Lukoil, Vagit Alekperov, fost ministru-adjunct în ministerul soviectic al petrolului, este o persoană care a afirmat public că obiectivele companiei sale sunt aliniate cu cele ale Rusiei. „Am o singură misiune legată de politică – să ajut ţara şi compania. Nu sunt apropiat de dl. Putin, dar îl tratez cu mare respect“, a declarat acesta pentru „New York Times“.   Numai că reprezentanţii Cambridge Analytica spun că nu au lucrat niciodată cu o organizaţie sau o companie din Rusia. Potrivit lor, o companie afiliată ar fi discutat cu Lukoil Turcia despre un proiect privind carduri de loialitate şi despre un studiu pilot, însă nimic nu s-a concretizat.    Aceste afirmaţii par însă să contrazică documente consultate de „Observer“, în care Rusia apare ca una dintre ţările în care CA şi companiile afiliate ei au clienţi.     Totodată, fostul angajat al CA Christopher Wylie, care a vorbit public despre metodele folosite de compania pentru care a lucrat, a punctat că nu a fost clar în totalitate ce spera firma rusă să obţină în urma unei astfel de operaţiuni.   „Prezentarea lui Alexander Nix nu a avut niciun sens pentru mine“, a afirmat Wylie, care a plecat de la CA la scurt timp după primele întâlniri dintre cele două părţi. „Dacă era o chestiune comercială, de ce erau aşa de interesaţi de targetarea (ţintirea) noastră politică?“, a subliniat el.   „The Guardian“ menţionează că Lukoil nu a răspuns solicitărilor de a face comentarii pe marginea acestui subiect.   Cercetări pe bani ruseşti   Însă legăturile cu Rusia nu se opresc aici. Aleksandr Kogan, cel care a lucrat cu CA pentru a construi baza de date cu votanţii americani, a fost profesor asociat la Universitatea de stat din Sankt Petersburg şi a beneficiat de fonduri guvernamentale ruse pentru cercetări în domeniul social media.   „Stresul, sănătatea şi starea psihologică de bine în reţelele sociale – o investigaţie interculturală“ a fost titlul unui astfel de proiect. Postări online îl prezintă pe Kogan ţinând prelegeri în limba rusă. Una dintre ele: „Noi metode de comunicare ca un instrument politic eficient“.   În acest timp, Universitatea Cambridge, pentru care lucrează Kogan, a afirmat că li se permite cadrelor didactice să aibă colaborări externe, cu condiţia să informeze conducerea instituţiei. Iar lectorul a făcut acest lucru.    Numai că nu a suflat o vorbă în plus despre activitatea sa în acest sens. Colegii lui habar nu aveau de postul pe care îl deţinea la Universitatea de stat din Sankt Petersburg. În plus, în CV-ul său postat pe site-ul universităţii în 2015 nu apare nicio referire la această colaborare şi nici la fondurile obţinute, deşi apar multe alte informaţii poate mai puţin relevante despre activităţile sale.   Munca lui Kogan în Rusia a fost adusă în atenţia lui Nix de către un angajat al CA, care i-a scris într-un e-mail directorului executiv că ar trebui să vadă „dacă sau cum interesanta activitate a lui Alex Kogan pentru ruşi poate fi aplicată“.   De cealaltă parte, Kogan, vorbitor nativ de rusă, născut în Moldova şi crescut la Moscova până la vârsta de 7 ani, când familia sa a emigrat în SUA, a declarat pentru „Observer“ că „nimic“ din ce a făcut „pentru proiectul rus nu a avut legătură în vreun fel cu Cambridge Analytica“.”[2]

Globalistii SUA-UE-Soros incearca sa cenzureze internetul sub pretextul “combaterii stirilor false”, tocmai din acest motiv au declansat scandalul asa-zisei “implicari a Rusiei in alegerile prezidentiale din SUA”.

De asemenea, scandalul Facebook-Cambridge Analytica este o alta inventie a globalistilor. Sa nu uitam ca dupa ce au declansat scandalul “implicarii Rusiei in alegerile prezidentiale din SUA”, globalistii au inceput sa exercite presiuni uriase asupra site-urilor de socializare pentru a instaura cenzura.

SURSE

  1. http://www.mediafax.ro/externe/scandalul-facebook-cambridge-analytica-mark-zuckerberg-admite-ca-au-fost-facute-erori-17074049
  2. http://adevarul.ro/international/in-lume/firma-cambridge-analytica-implicata-campania-donald-trump-prezidentiale-avut-legaturi-rusia-1_5ab151acdf52022f75d13a88/index.html
  3. Foto: deesillustration.com

Vă invităm să urmăriți pagina noastră de Facebook DIR – Departamentul de Informații România!

Facebooktwitterredditpinterestlinkedinmailby feather

Despre Departamentul de Informații România (DIR)

Departamentul de Informații România (DIR): Conspirații, Mistere, Paranormal, Extratereștri, Istoria Omenirii, Energie Liberă, Spiritualitate și Știință. Contact: office@dir.org.ro